|
| 1-محمد رحیمی، فیروزه سپهریان آذر، اسماعیل سلیمانی، 1403، بررسی تاثیر قصهگویی بر کمرویی، همدلی و پیشرفت تحصیلی درس فارسی دانش آموزان دوزبانه،فصلنامه سلامت روان کودک، 11(2)، 40-60. |
|
| 2-Sepehrianazar F , Parvanevatan, F., & Hendusin, S, 2023, Structural model of math anxiety with math self-efficacy and math attitude: Mediating role of numerical memory,Iranian Journal of Learning and Memory, 6(26), 16-26. |
|
| 3-آلبوشکه، مریم؛ سپهریان آذر، فیروزه، 1402، رابطه اضطراب سلامت، حمايت اجتماعي و تنظيم شناختي هيجان با انگيزه تغيير رفتار بيماران قلبي عروقي کرونر شهر اروميه،مجله پرستاری مامایی. ، 21(5)، 343-353. |
|
| 4-Sepehrianazar F , Dilmaghanian T., 2022, Investigating the relationship between personality traits, fear of negative evaluation, and perceived stress with math anxiety of female students
,Journal of Educational Sciences and Psychology, XII (LXXIV), 48 – 55. |
|
| 5-Eskandaripour M., Sepehrianazar F., 2021, Comparison of Social Adjustment, School Satisfaction, and Mental Health in Girls with and Without Precocious Puberty,Patient Safety and Quality Improvement Journal , 9(4). |
|
| 6-Azadsarv A., Sepehrianazar F., 2021, Comparison Of Marital Satisfaction, Family Cohesion And Quality Of Life Among Women With And Without Chronic Pain,Palarch’s Journal Of Archaeology Of Egypt/Egyp tology, 18( 8 ), 2488- 2501. |
|
| 7-عبادی مناس، قدرت؛ سپهریان آذر، فیروزه ، جامعی، رشید، 1400، تاثیرآموزش زیست شناسی مبتنی بر رویکرد سازندهگرایی بر خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. فصلنامه مطالعات آموزشی و آموزشگاهی.
،فصلنامه مطالعات آموزش و آموزشگای، 10(1)، 81-103. |
|
| 8-صدرایی، حورا؛ سپهریان آذر، فیروزه، 1399، بررسی اثربخشی روش تدریس مشارکتی جورچین (جیگساو) بر اضطراب امتحان، خودکارآمدی و سازگاری تحصیلی دانشآموزان پسر پایه چهارم ابتدایی.
،فصلنامه توسعه حرفهای معلم، 5(2)، 85-96. |
|
| 9-رحمانی دریاسری، مدینه؛ یاوری نیا، سونیا؛ سپهریان آذر، فیروزه، 1399، پیش بینی پیشرفت تحصیلی براساس هوش معنوی، امید و مسئولیت پذیری در دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه.،فصلنامه علمی روانشناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی. ، 16(56)، 181-196. |
|
| 10-امیدی گرگری، نیر؛ سپهریان آذر، فیروزه؛ عزیزی گرمه خانی، زهرا؛ لطفی، سلیمان؛ حسین پور، علیرضا، 1399، بررسی رابطه شادکامی، رضایت از مدرسه با سلامت روانی دانش آموزان دختر مدارس دولتی شهرستان جلفا.،مجله پژوهشهای نوین در روانشناسی، علوم تربیتی، آموزش و پرورش. ، 3(29)و 151-162. |
|
| 11-Asadnia, S., SepehrianAzar, F. & Torabzadeh, N., 2014, Efficacy of cognitive behavior therapy and gestalt therapy on poor sleep quality among college female students with headache,Journal of Headache Pain , 15, J13. |
|
| 12-سپهریان آذر، فیروزه؛ غدیری، فرهاد؛ عبدالمحمدی، کریم؛ صمدزاده، فریبا، 1399، نقش ميانجي خلاقیت در رابطه بين اهداف پيشرفت و انگيزه پيشرفت،مجله علمی پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 10(1)، 208-189. |
|
| 13-Feizipour , H., Sepehrianazar, F., Issazadegan, A., Ashayeri , H., 2020, The Effectiveness of Cognitive Rehabilitation on Processing Speed, Working Memory Capacity, Executive Function, and Quality of Life in Multiple Sclerosis Patients: A Quasi-Experimental Study
,Urmia Medical Journal, 30(10), 804- 818. |
|
| 14-تاج الدینی امراه، سپهریان آذر فیروزه، پورعلی عذرا، 1398، بررسی مقایسه ای عوامل شناختی، هیجانی و اجتماعی در مشکلات روان شناختی بیماران مبتلا به ام.اس و افراد سالم
،شریه دانشگاه علوم پزشکی البرز، 8(2)، 150-164. |
|
| 15-Vazifeh Shenas H., Sepehrianazar F. & Soleimani E ., 2018, Investigation of neuro-feedback method effectiveness on executive function of narcotic drugs-dependent patients,Annals of Tropical Medicine & Public Health, special issue, 210-224. |
|
| 16-Arji J, Arji M, Sepehrianazar F, Gharib A., 2019, The role of math learning anxiety, math testing anxiety, and self-efficacy in the prediction of test anxiety,Chron Dis J, 7(2): 99-104. |
|
| 17-سپهریان آذر فیروزه، حسینی، مریم؛ غدیری صورمان آبادی، فرهاد، 1398، پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس سبکهای دلبستگی و تابآوری: نقش میانجی ناگویی هیجانی.
،فصلنامه آموزش در علوم انتظامی، ، 6(25)، 111- 129. |
|
| 18-تاج الدینی امراه، سپهریان آذر فیروزه، پورعلی عذرا، 1398، بررسی مقایسه مشکلات روان شناختی در بیماران مبتلا به درد مزمن و افراد عادی. ،مجله دستاوردهای روانشناسی بالینی، 3(1)، 37-58. |
|
| 19-عليپور ، مهران؛ سپهريان آذر ، فيروزه؛ سليماني ، اسماعيل؛ مکاريان، فريبرز ، 1398، مقایسه اثربخشی درمان پذیرش و تعهد و آموزش تقویت مقابله زوجی بر اضطراب سلامتی و سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت زنان مبتلا به سرطان پستان: یک مطالعه نیمه تجربی،مجله پزشکی ارومیه، 140-154. |
|
| 20-همت افزا، پروین: سپهریان آذر، فیروزه، سلیمانی، اسماعیل، 1397، ثزبخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر سازگاری اجتماعی، روان آشفتگی و خود گسستگی مبتلایان به اختلال ترنس سکشوال،پژوهش های اخلاقی، 9(1). |
|
| 21-علی پور، مهران: سپهریان آذر، فیروزه: سلیمانی، اسماعیل و مکاریان، فریبرز. ، 1397، هم سنجی تأثیر آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد و آموزش بهبود مهارتهای رویارویی زوجی بر بدریختی انگاری بدن و بهزیستی ذهنی زنان دچار سرطان پستان.
،مشاوره و روان درمانی خانواده. ، 26، 8(2)، 165-190.. |
|
| 22-Feizipour , H., Sepehrianazar, F., Issazadegan, A., Ashayeri , H. , 2019, The Effectiveness of Cognitive Rehabilitation on Cognitive Flexibility, Response Inhibition, and Selective Attention in Patients with Multiple Sclerosis: A Quasi-Experimental Study,The Journal of Urmia University of Medical Sciences, 30(1), 49-62. |
|
| 23-امیری، سهراب؛ سپهریان آذر، فیروزه، 1397، مقایسه حساسیت پردازش حسی و بهزیستی روانشناختی در تیپهای شخصیتی صبحگاهی – شامگاهی،مجله روانشناسی بالینی و شخصیت.، 31، 16(2)، 111-99. |
|
| 24-Sepehrianazar, F., Qader Tilee, S., Gaspar de Matos, M., 2019,, Mental Health Among Syrian Immigrants in Irag. ,.Psycho Pathologica., 5, 2(1), 1-6. |
|
| 25-قاسمی، مهسا؛ سپهریان آذر، فیروزه، کیوان، جواد، 1397 ، اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر حل مسئله، حافظه عددی و خودکارآمدی ریاضی دانش آموزان
،دوفصلنامه راهبرد های شناختی در یادگیری.، 6(11)، 217-234. |
|
| 26-Arji J, Sepehrianazar F, Soleimani E , 2018, Investigating the structural relationship between math anxiety, Gray’s biological model of personality, and test anxiety through assessing the self-efficacy mediating role among junior girl students of Urmia high schools, Iran,Chronic Disease Journal, 6(3): 127-35. . |
|
| 27-سپهریان آذر فیروزه، سلیمانی اسماعیل و ایماندوست، هاله، 1397، اثربخشی راهبردهای شناختی - فراشناختی بر سرعت پردازش اطلاعات بر اساس آزمون استروپ در دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری
،مجله روانشناسی بالینی و شخصیت، 30، 16(1)، 21-31.. |
|
| 28-تاج الدینی امراه، سپهریان آذر فیروزه، سلیمانی اسماعیل. ، ، 1397، "مقایسه بزرگنمایی غیرانطباقی، جهت گیری منفی به مساله، تنظیم هیجان و حساسیت به طرد در بیماران مبتلا به ایدز و افراد سالم.،فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناختی.، ، ۱۲ (۲) :۵۳- ۶۷ . |
|
| 29-سپهریان آذر، فیروزه، مقدم، زینب.، 1396، رابطه باورهای معرفتشناختی با راهبردهای یادگیری خودتنظیمی: نقش واسطهای دانش و مهارتهای فراشناختی
،آموزش و یادگیری. |
|
| 30-سپهریان آذر، فیروزه؛ محمدی، نادر؛ بلوتک، محمد، 1396، همبستگی بنیادی خود ارزشی مشروط و سازگاری دانشجویان ،پژوهش های آموزش و یادگیری، ۱۴(2)، 71-80. |
|
| 31-مسیبی، عصمت؛ سپهریان آذر، فیروزه. ، 1396، فراتحلیل اثربخشی مداخلات روانشناختی و شیوههای مراقبتی بر افزایش رفتار دلبستگی مادر- جنین و مادر- نوزاد.
،فصلنامه سلامت روان کودک.، 4(4). 104-116. . |
|
| 32-اسدی مجره، سامره؛ سپهریان آذر، فیروزه، عیسی زادگان علی، پورشریفی، حمید. ، 1396، ارزیابی مدل تنظیم هیجانی اختلال اضطراب فراگیر در تبیین ادراک درد. ،روانشناسی بالینی و شخصیت،، 15، 28(1)،38-27. |
|
| 33-سپهریان آذر، فیروزه؛ اسدی مجره، سامره.، 1396، مقایسه مدلهای اضطراب در تبیین ادراک درد بیماران مبتلا به درد مزمن دارای نشانگان اضطراب فراگیر.
،فصلنامه بیهوشی و درد.، 8(2)،1-14. |
|
| 34-امیری، سهراب، سپهریان آذر، فیروزه.، 1397.، اعتباریابی ویژگیهای روانسنجی نسخه کوتاه پرسشنامه اعتیاد به اینترنت یانگ. ،رویش روانشناسی. ، 7(1)، 65-92. |
|
| 35-Sepehrianazar, F., Sorbi, M H.,, 2018, 22(3), 894-908, Psychometric Features of a Multidimensional Sexual Questionnaire for Iranian Men and Women,Sexuality & Culture,. |
|
| 36-Vazifheshenas H., Sepehrianazar F., Soleimani E. , 2017,, Evaluation of The Neuro feedback Method Effectiveness On Craving in Narcotic Drugs Dependent Patients.,Journal of Psychology and Management,, 4(3), 61-67. |
|
| 37-Mohammadniaa Z., Sepehrianazar F., Akbari M. , 2017,, A structural modeling analysis of the relationship between personality traits and achievement motivation: the meditational role of thinking style type 1.
,Journal of Educational Sciences and Psychology., 7(69), 65-74. |
|
| 38-طبیب زاده، فریناز، سپهریان آذر، فیروزه. ، 1396، اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر تاب آوری و نشخوار ذهنی بیماران مولتیپلاسکلروزیس.،. مطالعات ناتوانی، 7، 1-5. |
|
| 39-امیری، سهراب؛ سپهریان آذر، فیروزه، امیر قاسمی، نواب.، 1396، بررسی بهزیستس روانشناختی، شادکامی و نظم جویی هیجانی در گرایش های شخصیت سه گانه تاریک،مطالعات روانشناختی.، 13(2)، 41-25. |
|
| 40-Spehrianazar f, Ghasemi k, Carvalho M, Branquinho C, Molina T, Gaspar de Matos M., 2017, Emotional Intelligence and Basic Psychological Needs:Highlights from a Teachers’ Survey in Iran,Asian Journal of Humanities and Social Studies, 5(5), 304-309. |
|
| 41-امیری، سهراب؛ سپهریان آذر، فیروزه.، 1396.، تأثیر نگرانی و نشخوارگری بر توانایی های شناختی با توجه به نقش میانجیگری هوش هیجانی،مجله علوم پزشکی شهرکرد، 19(4)، 91-102. |
|
| 42-عیسی زادگان، علی؛ سپهریان آذر، فیروزه؛ مطلبی، مهرداد.، 1395، مقایسه سبک های دلبستگی و ترس از صمیمیت در افراد مبتلا و غیرمبتلا به سرطان،مجله مطالعات ناتوانی، 12(6). 205-210. |
|
| 43-امیری، سهراب؛ سپهریان آذر، فیروزه.، 1396.، ارزیابی بهزیستی روانشناختی بر اساس سیستمهای مغزی-رفتاری، سبکهای عاطفی و راهبرد تنظیم هیجان: با نگاه به نقش جنسیت.
،مجله پژوهش سلامت. ، 2(3). 149-156. |
|
| 44-امیری، سهراب و فیروزه سپهریان آذر.، 1396، بررسی رابطه دشواری در تنظیم هیجان، سیستم های فعال ساز رفتاری و بازداری رفتاری در پیش بینی اضطراب اجتماعی،مجله علوم پزشکی قم.، دوره 11، شماره 5، 85-97. |
|
| 45-سلیمانی، اسماعیل؛ سپهریان آذر، فیروزه، قادری، علی.، 1395، اثربخشی روش تدریس جیگ ساو و سنتی بر اضطراب نگرش و عملکرد درس ریاضی. ،مجله تدریس پژوهی، 4(2)، 79-93. |
|
| 46-سپهریان آذر، فیروزه؛ عیسی زادگان، علی؛ اسدی مجره، سامره، پورشریفی، حمید، 1396، ارزیابی مدل شناختی- شخصیتی اختلال اضطراب فراگیر در تبیین ادراک درد بیماران دارای درد مزمن،مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، 32-41. |
|
| 47-سپهریان آذر، فیروزه؛ ستاری، راحله، 1395، بررسی رابطه کانونی مولفه های خرد و سبک های هویت ،اندیشه های نوین تربیتی، سال 12، شماره 2، 63-88. |
|
| 48-Sepehrian azar, F., Modirkhamene, S., Alizadeh Daraby, F. , 2017, Study of academic achievement and its predictive psychological factors,International Journal of Psychology , 10(1), 21, . |
|
| 49-سپهریان آذر، فیروزه، 1395، تاثیر روش یادگیری مشارکتی جیگ ساو بر نیازهای اساسی روانشناختی دانش آموزان،فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، سال چهارم، شماره 13، 21-30. |
|
| 50-امیری، سهراب؛ سپهریان آذر، فیروزه، 1395، روابط ابراز گری هیجانی، عاطفه مثبت و عاطفه منفی با صفات سه گانه تاریک شخصیتی ( ماکیاولیسم، خودشیفته، ضد اجتماعی)،فصلنامه ابن سینا، سال 18، شماره 2، پیاپی 55، ص 11- 18. |
|
| 51-نوروزي، مرسده؛ سپهریان آذر فیروزه، 1395، مقایسه نظریه ذهن، مفهوم خدا و مفهوم میهن در بین کودکان داراي سبک هاي فرزندپروري متفاوت،دو فصلنامه علمی پژوهشی شناخت اجتماعی، سال پنجم، شماره 1، (پیاپی9 ). ص 81-97. |
|
| 52-Norouzi M., Sepehrian azar, F. , 2016, The comparison Spiritual Quetient and Emotional Expression in patients (irritable bowel syndrome, coronary heart Disease and asthma),Journal of Research & Health, 7(1), . |
|
| 53-Sepehrianazar, F. Babaee, A, 2014, Structural equation modeling of relationship between Mathematics Anxieties with Parenting Styles: the Meditational Role of Goal Orientation,Procedia - Social and Behavioral Sciences, 152 , 607 – 612. |
|
| 54-Amani Saribagloo J. Sepehrian azar, F Mahmoudi H. , 2014, The relationship between Teachers Perceived Organizational Culture of school and their Basic Psychological Needs Satisfaction,Anadolu Journal of educational science International, 4(2), p. 41-62. |
|
| 55-Sepehrian azar, F. Mahmodi L. , 2014, Relationship between mathematic Self- efficacy, and students performance in statistics: the meditational role of attitude toward mathematic and mathematic anxiety,Journal of educational science and psychology, Vol. IV, No.1, p.32-42. |
|
| 56-سپهریان آذر فیروزه؛ اسدی، سامره مجره، 1394، آزمون مدل ارتباطی محیط هیجانی خانواده با استرس ادراک شده: نقش میانجی دشواری¬های تنظیم هیجان،فصلنامه روانشناسي باليني و شخصيت، سال23، دوره جدید، 12، 89- 100 . |
|
| 57-سپهریان آذر فیروزه؛ محمدی، نسیم؛ بدلپور، زینب؛ نوروززاده، وحید، 1395، رابطه امیدواري و شادکامی با رضایت زناشویی،مجله سلامت و مراقبت، سال 18، شماره1، ص37-44. |
|
| 58-سپهریان آذر، فیروزه؛ محمدی آذر، مرضیه، موهنا، سعید، 1395، اثربخشی آموزش شناختی امید بر خودکارآمدی دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان،فصلنامه پزوهشهاي نوين روانشناختي، سال 11، شماره 41، ص 79-97. |
|
| 59-- امیری، سهراب؛ سپهریان آذر، فیروزه؛ ناصری تمرین، کبری، 1394، نقش راهبردهای نظم جویی شناختی هیجان، تکانش گری و برون گرایی در گرایش اعتیاد به اینترنت دانشجویان دانشگاه ارومیه در سال93،فصلنامه علمی پزژوهان ( دانشگاه علوم پزشكي همدان)، دوره 14، شماره 1، ص 1-11. |
|
| 60-سپهریان آذر فیروزه؛ عیسی زادگان، علی؛ مطلبی، مهرداد، 1394، مقایسه هدف در زندگی و کیفیت زندگی در بیماران مبتلا به سرطان و افراد عادي،. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، دوره13، شماره 12، پی در پی 77و، ص 1097-1103.. |
|
| 61-سپهریان آذر فیروزه؛ اقبالی امجد، 1394، رابطه سبک های یادگیری کلب و هیجان های مثبت و منفی تحصیلی با یادگیری خودگردان،فصلنامه پژوهش در یادگیري آموزشگاهی و مجازي، سال دوم، شماره هشتم، ص 17-30.. |
|
| 62-سپهريان آذر، فيروزه؛ سعادتمند، سعید، 1394، تأثير آموزش مهارت هاي زندگي و مشاورة گروهي با روش عاطفي رفتاري عقلاني بر خودپندارة تحصيلي، انگيزش پيشرفت و سلامت روان دانش آموزان ناموفق،فصلنامه دانش و پژوهش در روا نشناسي كاربردي، سال شانزدهم، شمارة 1، پیا پی 59، ص.66-77. |
|
| 63-سپهريان آذر، فيروزه ، 1394، اثربخشی روان درمانگری تحلیل ارتباط متقابل بر کاهش نشانه های اختلال اضطراب تعمیم یافته،مجله پزشکی ارومیه، دوره 26، شماره 4،ص 311-318 . |
|
| 64-سپهريان آذر، فيروزه. ، 1394، مقایسه عملکرد شناختی درون گرایان و برون گرایان در سه موقعیت سکوت، موسیقی و سر و صدا با توجه به پیشینه های صوتی متفاوت،مطالعات آموزش و یادگیری، دوره 6، شماره 2، ص 1-19. |
|
| 65-Norouzi M., Sepehrian azar, F. , 2014, A study of causal relationship between depress, fatigue, and quality of life in MS patients in Tehran,International Journal of Psychology and Behavioral Research, Iran, Vol. 1, No, 2 . P. 202-213. |
|
| 66-سپهریان آذر فیروزه؛ بلوتک حسین، محمدی نادر، 1393، بررسی میزان شیوع قلدری و مقایسه پیشرفت تحصیلی، سلامت عمومی و خودکارآمدی اجتماعی در نوجوانان با رفتاری قلدری و عادی،پژوهشهای کاربردی در روانشناسی تربیتی، سال 1، شماره 2، ص 37-46. |
|
| 67-امانی ساريبگلو ، جواد ؛ سپهریان آذر ، فیروزه ؛ واحدي، شهرام، 1393، تحلیل چندسطحی از خودبیگانگی تحصیلی نوجوانان: نقش فرهنگ مدرسه و نیازهاي روانشناختی اساسی،فصلنامه پژوهش در یادگیري آموزشگاهی، سال دوم، شماره 5. ص 43-54. |
|
| 68-اسدنيا ، سعيد ؛ موسي الرضايي اقدم، آرش؛ سعادتمند، سعيد؛ سپهريان آذر ، فيروزه؛ تراب زاده، ناصر، 1393، بررسی اثربخشی مداخله شناختی- رفتاري بر بهبود سطح افسردگی و کاهش علائم اضطراب بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس،مجله پزشکی ارومیه، دوره بیست و پنجم، شماره یازدهم، ص 1032- 1023 . |
|
| 69-یاوری ، سونیا؛ سپهريان آذر، فيروزه؛ یوسفی، رحیم، 1393، بررسي نقش احساس كنترل، حمايت اجتماعي و سلامت عمومي در اضطراب امتحان دانش آموزان دختر مقطع سوم متوسطه شهرستان اروميه،روانشناسی مدرسه، دوره سوم، شماره4، ص 143-156. |
|
| 70-سپهريان آذر، فيروزه؛ اسدی، سامره؛ فرنودی، لیدا، 1393، رابطه سبك هاي دلبستگي و راهبردهاي مقابله با دشواري هاي تنظيم هيجان در نوجوانان،مجله پزشكي اروميه، دوره 25، شماره 10، 922-930. |
|
| 71-سپهريان آذر، فيروزه؛ فتاحي، اميد، 1393، تاثیر آموزش تیپ شناسی انیه گرم بر سازگاری تحصیلی دانشجویان،فصلنامه روانشناسي باليني و شخصيت، سال 21 شماره10. ص. 29-40. |
|
| 72-سپهريان آذر، فيروزه، 1392، بررسی ارتباط هوش هیجانی ، شیوه های مقابله با استرس و هوش عمومي با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان پيش دبستاني،فصلنامه روانشناسي باليني و شخصيت، سال20، دوره جديد شماره9، ص 22-32 . |
|
| 73-سپهريان آذر، فيروزه؛ كتابي، افسانه، 1392، تاثیرموسیقی زمینه،سروصداو سكوت برعملکرد دانشجویان دختر درونگرا و برونگرا در آزمون استعداد تحصيلي،فصلنامه روانشناسي معاصر، دوره8 شماره2، ص 69-80. |
|
| 74-Sepehrianazar, F., 2013, Self- efficacy, Achievement motivation and Academic Procrastination as Predictors of Academic performance,US-China Education Review B, Vol. 3, No.11, p. 847-858. |
|
| 75-Sepehrianazar, F Asadnia S. , 2013, Efficacy of cognitive Behavior therapy and Gestalt therapy on poor sleep quality among college female with headache,Journal of Education, Psychology and Social Sciences, Vol1, Issue2.p, 15-24. |
|
| 76-اسدنيا، سعيد؛ سپهريان آذر، فيروزه؛ سعادتمند، سعيد؛ فيضي پور، هايده؛ زارعي، فرزاد؛ بنيهاشم شيشوان، محمد رضا، 1392، بررسي اثر بخشي آموزش گروهي جراُت ورزي بر كاهش علائم اختلال اضطراب اجتماعي و بهبود كمرويي،مجله پزشكي دانشگاه علوم پزشكي اروميه، دوره 24، شماره9. ص 673-681. |
|
| 77-سپهريان آذر، فيروزه؛ اسدنيا، سعيد؛ موسی الرضایی، آرش، 1392، اثربخشی گشتالت درمانی ودرمان شناختی- رفتاری بربهبود سردردهای میگرنی دانشجویان دختر،فصلنامه پزوهشهاي نوين روانشناختي.، سال8، شماره31. ص 35-51.. |
|
| 78-قرباني، الهه؛ سعادتمند، سعيد؛ سپهريان آذر، فيروزه؛ اسدنيا، سعيد؛ فيضي پور، هايده، 1392، رابطه اميد اضطراب مرگ با سلامت روان در دانشجويان دانشگاه اروميه،مجله پزشكي دانشگاه علوم پزشكي اروميه، دوره24، شماره8 ص 607-616. |
|
| 79-سپهريان آذر، فيروزه؛ اماني ساري بگلو،جواد؛ محمودي،حجت.، 1392، عزت نفس نوجوانان و سبكهاي فرزند پروري: نقش واسطه اي برآورده شدن نيازهاي روانشناختي،فصلنامه علوم رفتاري. |
|
| 80-سپهريان آذر، فيروزه؛ اسدنيا، سعيد؛ سعادتمند، سعيد؛ موسي الرضايي، آرش، 1392، رابطه كيفيت خواب با سردردهاي ميگرني در دانشجويان دانشگاه اروميه،مجله پزشكي دانشگاه علوم پزشكي اروميه، دوره 24، شماره6 ، 286-294. |
|
| 81-سپهريان آذر، فيروزه؛ اسدنيا، سعيد؛ سعادتمند، سعيد؛ موسي الرضايي، آرش.، 1391، مقايسه كيفيت خواب و سردردهاي ميگرني در افراد با خواب مناسب و نامناسب،مجله پزشكي دانشگاه علوم پزشكي اروميه، دوره 23. شماره 7، 799-806. |
|
| 82-سپهريان آذر، فيروزه؛ جوكار، ليلا، 1391، بررسي ارتباط اعتياد به اينترنت با اضطراب و تيپهاي شخصيت نوع AوB،فصلنامه پزوهشهاي علوم شناختي و رفتاري دانشگاه اصفهان، سال2، شماره 2، ص 17-30. |
|
| 83-احمدنژاد، محمود؛ حسني، محمد، سپهريان آذر، فيروزه؛ شجايي، خه بات، 1391، برسی رابطه بین هوش هیجانی وکیفیت زندگی کاری باسازگاری شغلی دربین معلمان رسمی و حق التدریس مقطع ابتدایی شهرستان سردشت سالتحصیلی 90-89
،پژوهش دربرنامه ريزي درسي، ، سال نهم، دورةدوم، شمارة 5 ، پیاپی 32 ، ص 123-136. |
|
| 84-سپهريان آذر، فيروزه. ، 1390، مقايسه اثربخشي شناخت درماني، آرامش عضلاني و شيوه هاي مطالعه بر كاهش اضطراب امتحان دانش آموزان سقز.
،فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی.، . سال6، شماره 23،ص75-95.. |
|
| 85-سپهريان آذر، فيروزه. جوكار، ليلا.، 1391، اعتیاد به اینترنت و عوامل پیش بینی کننده آن ،فصلنامه روانشناسی بالینی و شخصیت ( دانشور رفتار)، سال 17، شماره 45، ص 51-60. |
|
| 86-Sepehrian azar F., 2012., Emotional Intelligence as a Predictor for academic performance in university,,Journal of Educational Sciences & Psychology (JESP)., Volume 2 (64), p 36-44. |
|
| 87-سپهريان آذر، فيروزه. حسين پور، ليلا.، 1391، اختلالات کارکردجنسی زنان و برخی عوامل مرتبط با آن،فصلنامه پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، دوره 23. شماره 2. ص. 148-155. |
|
| 88-سپهريان آذر، فيروزه، 1390، تاثیرآساناها و سبک زندگی براساس یوگا برمشکلات خواب زنان دردوره پیش یائسگی ،فصلنامه دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، دوره دهم. شماره1. پی در پی 36. ص 41-49. |
|
| 89-سپهريان آذر، فيروزه. مهديزاده، حسين.، 1390، تحلیل الگوی ساختاری رابطه بین سبک های مقابله و اهمالکاری تحصیلی در دانشجویان.،ندیشه های نوین تربیتی، دوره7، شماره4، ص77-93. |
|
| 90-سپهريان آذر، فيروزه، 1390، اهمالکاری تحصیلی وعوامل پیش بینی کننده آن. ،فصلنامه مطالعات روانشناختی.، سال 7 شماره 4. ص 9-27.. |
|
| 91-سپهريان آذر، فيروزه؛ قلاوندي حسن، 1390، تاثیر آموزش تیپ های شخصیت انیه گرم بر کاهش تعارضات زناشویی. ،فصلنامه مشاوره و روان درمانی خانواده. دانشگاه کردستان، سال اول. شماره 2. ص 161-171. |
|
| 92-سپهريان آذر. فيروزه؛ رضايي، زمانه، 1389، بررسی میزان شیوع اضطراب امتحان و تاثیر مقابله درمانگری بر کاهش میزان آن و افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر دبیرستانی،فصلنامه علمی پژوهشی برنامه ریزی درسی دانش و پژوهش در علوم تربیتی، سال هفتم. شماره 25 ، ص 65-81. |
|
| 93-سپهريان آذر، فيروزه، 1389، ساخت مقدماتي آزمون تيپ هاي شخصيت انيه گرم. ،فصلنامه اندازه گيري تربيتي، شماره3، ص 121-133. |
|
| 94-سپهريان آذر. فيروزه؛ دلاور،علي، اكبرزاده، نسرين، 1386، ساخت وهنجاریابی آزمون هوش هیجانی براساس نظریه های موجود و فرهنگ بومی برای دانش آموزان شهرستان ارومیه،فصلنامه روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی، دوره دوم. شماره 8. صص29-48. |
|
| 95-فيروزه سپهريانآذر، 1386، مطالعه تاثیرآموزش مهارت های هوش هیجانی برشیوه های مقابله بافشارروانی،فصلنامه روانشناسی دانشگاه تبریز، شماره 8. صص 70-84. |
|
| 96-شهيم، سيما، فيروزه سپهريان.، 1379، ارزیابی هوش گروهی از کودکان آذری با مقیاس گوداینف - هریس و ماتریس های پیشرونده ریون.،فصلنامه روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.، سال 5، شماره 2. صص 43-27.. |
|
| 97-سپهريان آذر، فيروزه، 1379، بررسی مقدماتی عوامل موثر بر طلاق و راه های پیشگیری از آن،فصلنامه بهداشت روانی، سال 2. شماره 5و6. صص 17-24. |
|
| 98-اكبرزاده، نسرين؛ سپهريان آذر، فيروزه؛ شهيم، سيما، 1377، همبستگی مقیاس هوش وکسلر برای کودکان پیش دبستانی و مقیاس های بینه سیمون و گوداینف – هریس در گروهی از کودکان دو زبانه آذری،فصلنامه علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، دوره 13. شماره 1و2. پیایی 25و26 صص159-169. |
|
| 99-سپهريان آذر، فيروزه. ، 1386، بررسی مقدماتی چند عامل موثر در بقای زندگی مشترک زناشویی،فصلنامه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ارومیه، دوره اول، شماره1. |